واكاوي حمايت هاي پشت پرده و علني كاخ سفيد از ...

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 6
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 80
بازدید سال : 1590
بازدید کلی : 206700
واكاوي حمايت هاي پشت پرده و علني كاخ سفيد از ...

واكاوي حمايت هاي پشت پرده و علني كاخ سفيد از جريان فتنه و ترور
حاميان فتنه در گودال وال استريت ( بخش نخست)

پريسا جلالي
« دو سال پيش، از درون جنبش اعتراضي اين صدا شنيده مي شد كه امريكا بايد مواظب باشد طوري عمل نكند كه عامل و حامي اصلي اين جنبش جلوه كند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنيت هواداران آن به خطر مي افتد.»
اين ادعاي هيلاري كلينتون در گفت و گو با شبكه فارسي زبان انگليس نه تنها پرده از حمايت ايالات متحده آمريكا از سران فتنه و پشتيباني مستمر از اين جريان برمي دارد بلكه روي ديگر سكه جنگ نرم عليه ايران را نشان مي دهد وآن فتنه هايي است كه دوران طفوليت خود را طي مي كنند و درآينده اي نه چندان دور به رشد و نمو مي رسند تا شكست هاي قبلي اين دولت را در مقابل ملت ايران خنثي كنند.
اينكه حمايت دولت امريكا از يك جنبش در ايران اعتبار آنها را در نزد مردم مخدوش مي كند برخلاف تصور برخي، اعتراف ناخواسته اي نبود كه كلينتون مرتكب شد بلكه اين اظهارات آغازي بر فتنه هاي جديد است كه كاخ سفيد براي جمهوري اسلامي ايران تدارك ديده است.
مقامات اين كشور درست در زماني موضوع سپاه قدس را علم مي كنند كه با كليد زدن افتراهاي نخ نماي شان بحث سفارتخانه مجازي را به راه بيندازند.
كلينتون سناريوي خيالي ترور سفير عربستان در واشنگتن را طرح كرد و از افزايش فشار تحريم عليه ايران خبر داد و برخلاف تصور برخي كه افشاي حمايت امريكا از سران فتنه گاف او بوده وي قصد داشت مهره هاي سوخته خود مثل سران فتنه را فقط قطعه اي از پازل اقدامات و طرح هاي جديد عليه ايران معرفي كند و با سياست تهديد و ارعاب بگويد كه جنگ نرم ديگري در راه است.
ما از جريان فتنه حمايت كرديم
«دولت آمريكا از بيرون ايران هر حمايتي از دستش بر مي آمد از معترضان(جريان فتنه) كرد، از جمله از سايت توييتر خواست كه اعمال تغييرات خود را مدتي به تعويق بيندازد، اما در عين حال مراقب بود كه زياده روي نكند.»
هرچند وزير امور خارجه آمريكا از كمك هاي مالي و سياسي خود به جريان فتنه نامي نبرد اما در عين حال ادعا كرد كه دولت آمريكا از جريان فتنه حمايت مستقيم نكرده است زيرا «دو سال پيش، از درون جنبش اعتراضي اين صدا شنيده مي شد كه آمريكا بايد مواظب باشد كه طوري عمل نكند عامل و حامي اصلي اين جنبش جلوه كند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنيت هواداران آن به خطر مي افتد.»
خانم كلينتون در حالي از پشت پرده اين حمايت ها سخن مي گويد كه هيچ اشاره اي به فهرست اقدامات فتنه گران نمي كند.
موضوعي كه اين روزها نقل محافل كارشناسان و تحليلگران سياسي شده و از جمله مهدي اقراريان كارشناس مسايل سياسي كه هتك حرمت ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(ع) در روز عاشورا، هتك حرمت بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب، اختلال و مزاحمت در كسب و كار و زندگي مردم و ضربه زدن به اقتصاد كشور، ريختن خون
انسان هاي مظلوم و بي گناه، ايجاد ناامني و آشوب در كشور خصوصا در تهران را از جمله اقدامات كاخ سفيد در جريان حمايت از جنبش سبز بر مي شمارد.
كاخ سفيد در حالي از حمايت اين كشور از سران فتنه خبر مي دهد كه از تخريب و غارت اموال عمومي و بيت المال چيزي نمي گويد.
در واقع نمي توان حمايت از گروه هاي تروريستي و ملاقات هاي پشت پرده با متوليان طرح براندازي و انقلاب هاي مخملي را از كارنامه سران فتنه حذف كرد.
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان مي گويد: حتي نشاني از كمك هاي مالي فراوان و اختصاص بودجه و اعتبار 50 ميليون دلاري به مقابله نرم با نظام جمهوري اسلامي ايران را هم نمي توان در حرف هايش سراغ گرفت و بدتر از آن اينكه سران فتنه هنوز نگاهشان به خارج از مرزها دوخته شده و حاضرند براي دستيابي به نظر مساعد دولت هاي غربي بر آرمان هايشان هم پا بگذارند.
مسافراني كه از قطار انقلاب پياده شدند
اما علت چشم دوختن به آن سوي مرزها چيست و چرا با وجود خالي ماندن سنگرهاي جريان سبز از حمايت هاي مردمي هنوز سران فتنه چشم انتظار كمك هاي مالي و نظري از سوي ديگر كشورها هستند.
دكتر غلامعباس كياني تحليلگر مسايل خاورميانه در گفت و گو با گزارشگر كيهان علت اصلي را در گم كردن آرمان ها از سوي سران فتنه مي داند.
وي معتقد است: اينان مسافراني بودند كه از قطار انقلاب پياده شدند علي رغم اينكه زماني درهمين حكومت بودند اما به علت نداشتن پايه هاي اساسي در نظريه هاي شان دچار پارادوكس شدند و نتوانستند موقعيت به وجود آمده را هضم كنند.
دكتر كياني اضافه مي كند: به همين علت بود كه سران جنبش سبز متوجه جريان خارجي شدند تا در قدرت باقي بمانند در حالي كه فارغ از نگاه اسلامي، رفتار اينان غيرقابل توجيه است چه برسد به اينكه از ديد اسلامي و مباني عالي ديني به اين موضوع نگاه كنيم.
اين تحليلگر مسايل سياسي همچنين تصريح مي كند: در هر مقطعي از تاريخ كه در مقابل دشمنان ايستادگي كرده ايم آنها مجبور به عقب نشيني شده اند و هركجا ما ساكت بوديم دشمنان به سمت ما قدم برداشته اند. بنابراين نبايد در مقابل اين مواضع كاخ سفيد ساكت باشيم و نبايد در برابر سران فتنه كوتاه بياييم.
علاوه بر حمايت كاخ سفيد و هم پيمانانش از جنبش سبز هيلاري كلينتون حرف هاي ديگري هم زد و آن تاكيد بر عملكرد سپاه قدس بود.
كاخ سفيد در هر دوره اي به دنبال يك دشمن فرضي است تا بي كفايتي دولتمردانش را كه در حال حاضر منجر به تحميل فشارهاي اقتصادي و سياسي به مردم اين كشور شده را به حساب وجود آن دشمن بگذارد تا كمي اذهان عمومي و جو نامساعد كشورش را آرام كند.
دكتر كياني در همين رابطه معتقد است: دولت امريكا براي جبران شكست هاي خود نياز به يك فرافكني داشت تا بتواند افكار عمومي را به سمتي غير از مشكلات اين كشور سوق دهد.
اتفاقات تاريخي اين واقعيت را آشكار مي كند به عنوان مثال دوران جنگ سرد دشمن آشكاري داشتند اما اكنون مجبورند دشمن فرضي بتراشند تا مردم را آرام كنند.
طبيعي است در اين برهه از تاريخ دشمن را مسلمانان و در راس آن جمهوري اسلامي ايران معرفي كنند و ذهن ها را به سمت ما ببرند چون تناقضات آنها چه در مباني نظري و هم در بعد عملي اشكار شده و ليبرال دموكراسي حتي در اداره داخلي مملكت شان با شكست مواجه شده است.
يكي حركتي انجام دهد تا بياييم!
يكي ديگر از ادعاهاي كاخ سفيد كه در صحبت هاي اخير هيلاري كلينتون هويدا شد نگراني مردم از تحريم ها و فشارهاي اقتصادي به ايران است و اينكه مردم همه اينها را به پاي نظام جمهوري اسلامي مي گذارند.
اقراريان ضمن اشاره به تاكيد كلينتون به حمايت آمريكا از حركت هاي مردمي ايران عليه نظام جمهوري اسلامي مي گويد: نسل جوان و امروز كشورهاي خاورميانه بهتر از پدران خود آمريكا و رژيم صهيونيستي و اهداف خودخواهانه آنها را مي شناسند و ديگر اجازه قدرت يافتن استكبار را در منطقه نخواهند داد. ايالات متحده آمريكا چون در ايران پشتوانه مردمي ندارد هرگز نمي تواند سياست هايش را در اين كشور به اجرا بگذارد.
اقراريان تصريح مي كند: به همين علت است كه آمريكا در ليبي محتاطانه وارد شد چرا كه مردم ليبي طرف مقابل خود را در جبهه جنگ آمريكا مي دانند و نكته ديگر عدم حمايت غرب از حاكمان منطقه و سرنوشت قذافي است.
همان اتفاقي كه براي شاه مخلوع افتاد به سران كشورهاي عربي پيام مي دهد كه همين غربي ها از شما حمايت نخواهند كرد و تمام اين اتفاقات منجر به پر رنگ و روشن شدن وضعيت منطقه مي شود.
اقراريان ادامه مي دهد: در بخش ديگري وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه دولت آمريكا از مردم ايران به طور جدي حمايت مي كند! و اظهار داشت تحريم ها براي ترغيب ايران به تغيير رويه اعمال مي شود.
وي معتقد است: هنوز مقامات آمريكايي خود را صاحب جايگاه در ميان ملت ايران مي دانند و همه اين تقصيرها را به گردن دولت مي اندازند اما مردم ما همه اين مسايل را مي دانند و حاضر نيستند در قبال خشنودي آمريكا از آرمان هايشان بگذرند.
به همين علت دكتر كياني پيش بيني خود از آينده ايالات متحده امريكا را غرق شدن اين كشور در مشكلات داخلي مي داند كه گريزي هم از آن نخواهد داشت حتي اين فرافكني ها مثل تروريسم نشان دادن ايران كمكي به آن ها نخواهد كرد.
آغاز تحركات تازه آمريكا
تحركات تازه غرب عليه ايران در حال شكل گيري و اجرا است.
اقداماتي كه نشان از شكست طرح حملات نظامي و سياسي آمريكا و اسرائيل در تقابل با ايران دارد و فتنه اي به مراتب بدتر از حركات خرداد سال 88 دارد.
از جمله راه اندازي سفارتخانه مجازي آمريكا براي ايران كه كلينتون در صحبت هايش بدان تاكيد كرد و گفت: تحريم ها عليه ايران به اين خاطر است كه روشنفكران و تحصيل كرده هاي بانفوذ در ايران دير يا زود به فكر انجام اصلاحات و تغييرات در داخل ايران بيفتند.
اين اظهارات او اگرچه پيش از اين از سوي ملت ايران و در جريان پس از انتخابات رياست جمهوري دهم پاسخ داده شد اما لاريجاني رييس مجلس نيز در همين رابطه معتقد است:« اگر كلينتون منتظر جنبش داخل ايران است بايد بداند كه همين جنبش هاي منطقه نتيجه انقلاب اسلامي ايران است چرا كه انقلاب ايران انقلابي پرتحرك است و اگر آنها تصور مي كنند با مشابه سازي مي توانند در ايران كاري صورت دهند، بايد بدانند كه دچار سوءتفاهم هستند.»
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين درباره پيشنهاد راه اندازي يك سفارتخانه مجازي براي ايران از سوي آمريكا نيز تصريح مي كند: راه اندازي سفارتخانه مجازي آمريكا براي ايران نشانه ضيق سياسي آمريكاست و
اين گونه حرف ها موجب وحدت ملي بيشتر ايرانيان مي شود.
ديگر اقدامي كه از سوي برخي نظاميان آمريكايي مطرح مي شود روي آوردن به اقدامات سخت عليه ايران است كه خبرگزاري فرانسه از پيشنهاد ترور مسئولان و سران ايران مخصوصا شخصيت هايي در سپاه پاسداران خبر مي دهد.
مهدي اقراريان اين نقشه شوم كاخ سفيد را به دنبال سياست جنگ طلبانه در عراق و افغانستان و اين روزها در پاكستان مي داند و در اين رابطه به گزارشگر كيهان مي گويد: تشكيل اتاق فكر در سوريه براي ايجاد فتنه در اين كشور در حالي كه ساختاري متفاوت در جريان مقاومت دارد بخشي از اتفاقاتي است كه سران غربي ترتيب دادند تا مسير انقلاب هاي مردمي منطقه را منحرف كنند. وي ادامه مي دهد: طبيعي است غربي ها آرام و قرار ندارند چرا كه منافع غرب در منطقه به خطر افتاده است به همين علت حتي تلاش مي كنند تهمت هاي عجيب و غريبي مثل ترور سفير عربستان ترتيب بدهند تا بتوانند طرح ترور افرادي از نظام جمهوري اسلامي را تعقيب كنند.
گزارش روز


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 169
موضوعات مرتبط: اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود